Tuesday 24 October 2017

Flytting Gjennomsnitt Metode Pdf


Flytte gjennomsnitt: Hva er det og hvordan beregne det Se på videoen eller les artikkelen under: Et bevegelige gjennomsnitt er en teknikk for å få en generell ide om trender i et datasett. Det er et gjennomsnitt av et undergrupper av tall. Det bevegelige gjennomsnittet er ekstremt nyttig for å prognose langsiktige trender. Du kan beregne det for en periode. Hvis du for eksempel har salgsdata i en tjueårsperiode, kan du beregne et femårig glidende gjennomsnitt, et fireårig glidende gjennomsnitt, et treårig glidende gjennomsnitt og så videre. Aksjemarkedet analytikere vil ofte bruke et 50 eller 200 dagers glidende gjennomsnitt for å hjelpe dem å se trender på aksjemarkedet og (forhåpentligvis) prognose hvor aksjene er på vei. Et gjennomsnitt representerer 8220 middling8221 verdien av et sett med tall. Det bevegelige gjennomsnittet er nøyaktig det samme, men gjennomsnittet beregnes flere ganger for flere delsett av data. Hvis du for eksempel vil ha et toårig glidende gjennomsnitt for et datasett fra 2000, 2001, 2002 og 2003, vil du finne gjennomsnitt for delmengder 20002001, 20012002 og 20022003. Flytte gjennomsnitt er vanligvis plottet og er best visualisert. Beregne et 5-års flytende gjennomsnitt Eksempel Eksempelproblem: Beregn et femårig glidende gjennomsnitt fra følgende datasett: (4M 6M 5M 8M 9M) ​​5 6,4M Gjennomsnittlig salg for andre delmengde på fem år (2004 8211 2008). sentrert rundt 2006, er 6,6M: (6M 5M 8M 9M 5M) 5 6,6M Gjennomsnittlig salg for tredje delmengde på fem år (2005 8211 2009). sentrert rundt 2007, er 6.6M: (5M 8M 9M 5M 4M) 5 6.2M Fortsett å beregne hvert femårs gjennomsnitt, til du når slutten av settet (2009-2013). Dette gir deg en rekke poeng (gjennomsnitt) som du kan bruke til å tegne et diagram over bevegelige gjennomsnitt. Følgende Excel-tabell viser deg de bevegelige gjennomsnittene beregnet for 2003-2012 sammen med en scatterplot av dataene: Se videoen eller les trinnene nedenfor: Excel har et kraftig tillegg, Data Analysis Toolpak (hvordan du laster inn dataene Analyse Toolpak) som gir deg mange ekstra muligheter, inkludert en automatisert glidende gjennomsnittsfunksjon. Funksjonen beregner ikke bare glidende gjennomsnitt for deg, det graver også de opprinnelige dataene samtidig. sparer deg ganske mange tastetrykk. Excel 2013: Trinn 1: Klikk 8220Data8221-kategorien og klikk deretter 8220Data Analysis.8221 Trinn 2: Klikk 8220Gjennomsnitt8221 og klikk deretter 8220OK.8221 Trinn 3: Klikk på 8220Input Range8221-boksen og velg deretter dataene dine. Hvis du inkluderer kolonneoverskrifter, må du kontrollere at etikettene er i første rekkefelt. Trinn 4: Skriv inn et intervall i boksen. Et intervall er hvor mange tidligere poeng du vil bruke Excel til å beregne det bevegelige gjennomsnittet. For eksempel vil 822058221 bruke de forrige 5 datapunktene til å beregne gjennomsnittet for hvert påfølgende punkt. Jo lavere intervallet, desto nærmere er det bevegelige gjennomsnittet ditt til ditt opprinnelige datasett. Trinn 5: Klikk i boksen 8220Output Range8221 og velg et område på regnearket der du vil at resultatet skal vises. Eller klikk på 8220New-regneark8221-knappen. Trinn 6: Kontroller 8220Chart Output8221-boksen hvis du vil se et diagram over datasettet ditt (hvis du glemmer å gjøre dette, kan du alltid gå tilbake og legge til det eller velge et diagram fra 8220Insert8221-fanen.8221 Trinn 7: Trykk på 8220OK .8221 Excel vil returnere resultatene i området du angav i trinn 6. Se videoen, eller les trinnene nedenfor: Eksempelproblem: Beregn treårig glidende gjennomsnitt i Excel for følgende salgsdata: 2003 (33M), 2004 (22M), 2005 (36M), 2006 (34M), 2007 (43M), 2008 (39M), 2009 (41M), 2010 (36M), 2011 (45M), 2012 (56M), 2013 (64M). 1: Skriv inn dataene i to kolonner i Excel. Den første kolonnen skal ha året og den andre kolonnen de kvantitative dataene (i dette eksemplet problemet, salgstallene). Kontroller at det ikke er noen tomme rader i celledataene. : Beregn det første treårsmediet (2003-2005) for dataene. For dette prøveproblemet, skriv 8220 (B2B3B4) 38221 i celle D3. Beregne det første gjennomsnittet. Trinn 3: Dra firkanten nederst til høyre hjørne d eier å flytte formelen til alle cellene i kolonnen. Dette beregner gjennomsnitt for etterfølgende år (for eksempel 2004-2006, 2005-2007). Dra formelen. Trinn 4: (Valgfritt) Opprett en graf. Velg alle dataene i regnearket. Klikk på 8220Insert8221-fanen, klikk deretter 8220Scatter, 8221 og klikk deretter 8220Skatter med glatte linjer og markører.8221 En graf over det bevegelige gjennomsnittet ditt vil vises på regnearket. Sjekk ut vår YouTube-kanal for mer statistikk Hjelp og tips Flytte gjennomsnitt: Hva det er og Hvordan beregne det var sist endret: 8. januar 2016 av Andale 22 tanker om ldquo Flytende gjennomsnitt: Hva det er og Hvordan beregne det rdquo Dette er perfekt og enkelt å assimilere. Takk for arbeidet Dette er veldig klart og informativt. Spørsmål: Hvordan beregner man et 4-års glidende gjennomsnitt Hvilket år vil det 4-årige glidende gjennomsnittssentret på Det sitte på slutten av det andre året (dvs. 31. desember). Kan jeg bruke gjennomsnittlig inntekt til å prognose fremtidig inntjening. Noen vet om sentrert mener, vennligst vennligst fortell meg om noen vet det. Her er det gitt at vi må vurdere 5 år for å få det som er i sentrum. Så hva om resten årene hvis vi ønsker å bli gjennomsnittet av 20118230, har vi ikke flere verdier etter 2012, da hvordan skulle vi beregne det? Som du don8217t har mer info, det ville være umulig å regne ut 5 år MA for 2011. Du kan få et toårig glidende gjennomsnitt skjønt. Hei, takk for videoen. En ting er imidlertid uklart. Hvordan lage en prognose for de kommende månedene Videoen viser prognose for månedene for hvilke data som allerede er tilgjengelige. Hei, Rå, I8217m jobber med å utvide artikkelen for å inkludere prognoser. Prosessen er litt mer komplisert enn å bruke tidligere data skjønt. Ta en titt på denne Duke University-artikkelen, som forklarer det i dybden. Hilsen, takk for en klar forklaring. Hei Kan ikke finne linken til den foreslåtte Duke University-artikkelen. Forespørsel om å legge inn linken igjenHvordan De Clutter De-Clutter Ditt Liv Hvordan å avklare - En av de viktigste årsakene til at folk finner decluttering så nedslående, er følelsen av å være overveldet. Men det er så mange fordeler å deklamrer livet ditt og gi slipp på gamle ting. Du vil ikke bare gjøre plass og bli kvitt gammel energi og følelser, så vel som få deg litt penger. Før du begynner, spør deg selv de følgende spørsmålene: Trenger jeg virkelig det Hvorfor holder jeg det Passer det til meg Skal jeg bare holde det for sentimentelle grunner Sørg for at du har følgende: Massevis av bin liners og plastposer Kvalitetskasser som ikke vil falle fra hverandre og kan enkelt stables. Tilgjengelig fra helpineedboxes. co. uk Etikett Etikettpapir Et papirmagasin Aviserpakningspapir for å pakke opp varer eller boblepakke Ikke legg det av. Ta oppgaven i hånden og start i dag. Sett en tidsbegrensning, men liten og hold deg til dette. Ideelt sett, prøv å declutter over helgen, slik at du kan gjøre et rot ved å trekke ut alle skapene og ha en veldig god klare ut. Bruk boksen med fire bokser. En populær metode for decluttering er å bruke den fire boksemetoden (brønn 3 bokser og en bin liner) som tvinger deg til å ta en beslutning. Ta tre bokser og merk dem: Hold og bruk, gi bort eller selg, hold og lagre. Bruk bin liner for å kaste ødelagte eller skadede gjenstander. Gå rundt huset ditt og plasser hver rotte i riktig boks. Vær selektiv. De fleste finner det vanskelig å kaste ut sentimentale ting, men du kan ikke knyttes til hvert lite minne. Pak veldig personlige keepsakes i en spesiell boks slik at du enkelt kan få dem til å hånd i stedet for hele huset. Vær hensynsløs. Hvis du ikke har brukt det i et år, så bli kvitt det. Trenger du virkelig 3 sett med middagsplater Boks det opp og selg eller gi til veldedighet. Med klær hvis det ikke passer, kast deretter det ut. Det er 2,4 milliarder stykker klær som ligger ubøyelig for en hel 12 måneder (noe helt nytt), som forklamrer nasjonene garderober, ifølge britisk regjeringens statistikk. Få makulering. Å bli kvitt år og år med papirarbeid er sannsynligvis en av de mest tilfredsstillende delene av decluttering. Filer alt passende papirarbeid som er mindre enn fire år og bli kvitt gamle regninger, politidokumenter som ikke lenger er aktive og utdaterte. Ikke la dem bare kaste dem. Informasjon som dette kan brukes svindelvis, selv om papirarbeidet er revet opp, kan det enkelt knuses sammen igjen. Bor seg decluttered. Decluttering er en livsstil, vedta en ny vaner å si en inn, en ut hver gang du kjøper noe nytt. Hvor setter du alt på slutten Ta slutten av din økt med å gi bort eller selg boksen rett til velgørenhetsbutikken eller runden til et familiehus eller venner, slik at du ikke vil glemme boksen og ende opp med mer rot. Ta kaste bort gjenstander rett bort til hyllene for å unngå andre tanker. Tenk på egen lagring. Å ansette en egen lagringsenhet kan være billigere enn du tror og kan frigjøre ekstra plass i huset ditt. Få et lagrings sitat fra helpineedstorage for å se hvilke meninger som er tilgjengelige. Din lokalrådsside vil gi deg en liste over alle selskapene som resirkulerer. recyclenow er et veldig bra nettsted. De fleste råd vil ta bort større husholdningsartikler som komfyrer, kjøleskap eller møbler. Dette er normalt en gratis samlingstjeneste for bulkartikler, en husstand kan ringe på denne tjenesten to ganger i året, med opptil fem varer per samling. Dette vil imidlertid variere fra råd til råd, så vennligst sjekk med ditt lokale bydel for vilkår og betingelser. Bric-a-brac Folk holder uønskede ting av flere grunner, for eksempel sentimental verdi, fordi de føler seg en dag de kanskje trenger dem, eller fordi de en dag føler at de kan være av verdi. Sentimental verdi, vær hensynsløs og spør deg selv, vil du virkelig ha det Hvis svaret er ja, vær selektiv. Lag en boks opp som du selv kan dekorere på et senere tidspunkt av verdsatte elementer. Elementer som babyklær, trenger du virkelig alle dem alle Hvis ditt barn har vokst ut av dem, husk at du kan enten selge disse på bilstartsalg eller gi dem til veldedighet som vil gjøre god bruk av dem. Nå er det på tide å sortere ut bildene dine, sette dem inn i album eller bokser, men husk å holde negativene incase du trenger dem på et senere tidspunkt. Ikke hold fotografier som ikke er verdt å sette inn i et album. Skanner fotografier på datamaskinen din er en god måte å få tilgang til fotografier som kan plasseres på loftet eller i lagringen. Velgørenhetsbutikker vil ta noen bric-a brac eller uønskede møbler, men vær så snill å gi ikke skadede eller ødelagte gjenstander, da de bare kan selge på varer i god stand. Selge varer Du kan slå dine uønskede varer til kontanter på bilstartsalg, ebay, saleroom eller lokal avis. Carboots. Bil støvler er en fin måte å tjene penger på dine uønskede varer. Sjekk din lokale avis for når de er i ditt område. Vær forberedt på å forhandle, folk forventer å forhandle pris og ikke pris dine varer for høyt. Ta masse forandringer med deg som folk betaler med notater, og ikke glem å ta med deg mange transportvesker med deg. Hvis du bestiller på karbohydrater, ikke glem å spørre om de avbryter om været er dårlig på dagen. Selg dine uønskede varer på nettet. Noen nyttige nettsider er: revivalbooks. co. uk Et flott sted å slå dine uønskede bøker i kontanter. musicmagpie. co. uk ebay. co. uk Storbritannias største shoppingauksjonsside. Doner elementer. Freecycle Network varemerke består av 5.020 grupper med 8.869.306 medlemmer over hele verden. Det er en gressrøtter og helt nonprofit bevegelse av folk som gir (og får) ting gratis i sine egne byer. Det handler om gjenbruk og å holde gode ting ut av deponier. Hver lokal gruppe er moderert av lokale frivillige (de er gode mennesker). Det handler om gjenbruk og å holde gode ting ut av deponier. freecycle. org Salerooms. Eventuelle uønskede møbler eller små gjenstander, kan gi deg litt ekstra penger. Vær oppmerksom på at det er visse regler som styrer hva som kan og ikke kan selges fra et salgssal, og du bør kontrollere at ingen av produktene dine faller inn i noen av disse kategoriene. Publikasjoner. Bruk din lokale avis til å annonsere dine varer eller legg inn en annonse i Loot - loot eller Exchange og Mart exchangeandmart. co. uk. De verste områdene for å bestemme seg er: Garasjer. Du har sikkert kjøpt eiendommen din med spenningen at du hadde en garasje, og at du kunne passe bilen din. Men som millioner av boliger har garasjen blitt en lagringsenhet i stedet. Det er viktig å avklare dette før du flytter hjem, ikke bare for å bli kvitt uønskede ting, men sortere gjennom elementer som du kanskje trenger for huset ditt i DIY-ferdigheter. Ideelt sett gjør dette før du legger huset ditt på dette markedet, ikke bare for å bli organisert, men også for å vise potensielle kjøpere at hvis du ville at du kunne få bil inn, begynner du å trekke alt ut av garasjen ideelt på en tørr og solrik dag. Bli kvitt søppel, halv tomme flasker og kar, rør av silikonforsegler og gamle boks av maling. Maling går av hvis det blir utsatt for ekstrem temperatur. Det svindler også over tid, så sjansene er at du ikke får samme farge for å matche hvis du bruker den og går tom. Del-mentalisere alt i seksjoner, dvs. hold, selg, gi bort eller kaste bort. Hvis du er en ekte samler av ting, begynner du å pakke opp elementer og plassere i sterke bokser, ideelt modulære, slik at de lett kan stables. Når det gjelder verktøy være hensynsløs, trenger du virkelig trippel av alt Pakke og overflødige gjenstander og gi deg lokale veldedighetsbutikker. De fleste kjøpere er glade for å se en garasje full av bokser som vet at du sikkert har begynt å pakke, men ikke vise dem en garasje full av ødelagte leker, gamle apparater, verktøy over hele stedet som de fleste synes det er vanskelig å visualisere tomme mellomrom. Loft. Vanskelig å komme seg til og skjule et mangfold av glemte ting. Begynn med å få små bokser som lett passer gjennom loftrom. Begynn med å gjøre en boks om gangen, som enten kan bli brakt ned og sortert og deretter stablet i et hjørne eller plassert i lager. Ikke vent loftet i siste øyeblikk, og ta bare alle boksene der oppe, da du ikke bare vil betale ekstra hvis du bruker et flyttingsfirma, men også sjansene er at du vil sette dem tilbake på loftet på din nye eiendom, aldri å se dagens lys igjen. Første ting å gjøre er å kjøpe en papirkopler, dette kan bare være en billig en, men det er viktig å kutte alt personlig papirarbeid, dvs. gamle regninger, kvitteringer, personlige gjenstander. Informasjon som dette kan brukes svindelvis, selv om papirarbeidet er revet opp, kan det enkelt knuses sammen igjen. Filing er en kjedelig prosess, men en nødvendighet, dele all papirarbeid i seksjoner, dvs. kvitteringer, regninger, bank, forsikring, boliglån, generell, bil, politikk og arbeid. Husk å holde gamle regninger som du kanskje trenger disse om et par år. Upersonlig papirarbeid eller søppelpost kan resirkuleres enten ved innsamling eller ved bruk av en papirkurv. Husk at hvis du bruker en papirkopler, hold kutteren til pakking, dette er en ideell og billig måte å beskytte gjenstander på når du pakker. Det samme gjelder for gamle aviser som passer godt til emballasje. Garderobeskap: Det er 2,4 milliarder stykker klær som ligger ubrukte i en hel 12 måneder (noe helt nytt) som forkluter nasjonene garderober, ifølge britisk regjeringens statistikk. Faktisk bruker den gjennomsnittlige britiske kvinnen nesten pund 13 000 på klær skal aldri ha på seg i livet. Høres kjent Det er veldig vanskelig å avklare klærne. Vår garderobeplass har blitt større og større i løpet av årene som tøy blir billigere. En av de viktigste årsakene til at folk holder på på klær, er ikke å gjøre med verdien av elementene, men det faktum at bare en dag de kan passe inn i dem igjen. Begynn med å ta små deler ut av klesskapet og prøve dem på. Dette vil hjelpe deg med å avgjøre om du vil beholde det, eller hvis det ikke er noen endring som du noen gang vil passe inn i det igjen. Sorter elementene inn i beholde, bin, gi til veldedighet eller venner, eller hvis du selger vintage eller god kvalitet på eBay. Hvis du ikke allerede har et sesongbasert rotasjonssystem, er det nå den perfekte tiden å starte. Separate gjenstander som enten er vinter eller sommer og deretter de som ikke er i sesongboksen. Eventuelle elementer for å kvitte seg med umiddelbart plassere i en bin liner så det er ingen gå tilbake. Eventuelle gjenstander for å holde plass tilbake i garderobeskapet eller om å flytte snart direkte inn i en papp garderobe. Disse sparer timer packing og utpakking og tid stryking. Flytt til neste del av garderobeskapet og deretter skuffer og eventuell underlagsoppbevaring. Husk alltid 8020-prinsippet, bare 20 prosent av klærne dine bæres for 80 prosent av tiden. Hvordan velge et fjerningsfirma Topptips om valg av flyttende selskap. En rask guide til fjerningsfirmaer og hva du skal se etter. Unngå å flytte nghtmares Hvordan unngå disse bevegelige marerittene når du går inn og hva du skal se etter. Top Moving House Tips Det beste flyttehuset tips, for å hjelpe deg med å flytte huset inn raskt og stressfritt. Top Moving House Tips 2 Få alltid minst tre sitater. Sørg for at fjerningsfirmaet besøker eiendommen din slik at du kan vise dem nøyaktig hva som må flyttes. Ikke bare stole på e-post eller telefon. se flere bevegelige tips. Packing Boxes Moving, Packing Boxes for flytting, Bubble Wrap og tape. Hvis du ikke finner din by, kan du se på byene vi har hjelp til å flytte huset i nylig. Husk i Storbritannia, Helpiammoving reg Ltd kan ikke holdes ansvarlig for eventuelle feil eller utelatelser på dette nettstedet, hvis du ser noe som du føler deg feil eller utdatert, vennligst kontakt oss, og vi vil gjøre vårt beste for å rette opp eventuelle problemer som blir gjort oppmerksom på. UK Free MovingRemovals Sitater Avregistrering Politikk Personvernerklæring Cookies Betingelser betingelser Betingelser Operert av Helpiammoving reg hjelper deg med å flytte hjem - Helpiammoving Ltd er registrert i England amp. Wales kopi 2000-2017 Alle rettigheter reservert. Reproduksjon helt eller delvis i noen form eller medium uten uttrykkelig skriftlig tillatelse fra Helpiammoving reg er forbudt. Helpiammoving reg Ltd skal ikke holdes ansvarlig for tap eller skade, inkludert tap av fortjeneste eller annet tap som oppstår direkte eller indirekte fra bruken av eller tilliten til opplysninger som er levert eller fra et produkt som leveres eller feil eller mangler på nettstedet, uansett om det er forårsaket av uaktsomhet hvis ikke. Gyldig XHTML Helpiammoving reg copy 2000-2017 Ikke bli dratt av Hvor mye å flytte hjem Flytt deg selv, se hva du vil lagre Har allerede anførselstegn, sjekk det som den beste prisen. Hva som helst grunnen, sjekk ut Flytt priskontrollen. Ikke bli dratt av. Flytte Priser Kostnader 1 min - 6 priser. Absolutt ingen forpliktelse. Absolutt ingen SPAMECOMMERCE SEO Keyword Research Hvis du vil kjøre en effektiv e-handel SEO kampanje, sørg for å sparke ting med søkeord forskning. Fordi søkeordforskning informerer alle andre SEO-relaterte oppgaver du gjør på nettstedet ditt (for eksempel uten nøkkelord, er det umulig for deg å optimalisere produkt - og kategorisider). Tro det eller ei, men listen over søkeord påvirker også din tekniske SEO-innsats. For eksempel må nettstedarkitektur og nettadresser ta hensyn til søkeord. Så du kan se at søkeordforskningen er en veldig stor avtale for din e-handelsside. Heres nøyaktig hvordan du finner uutnyttede søkeord som kundene dine søker for8230 og hvordan du velger de beste for nettstedet ditt. Hvordan finne nøkkelord for e-handel Produkt og produkt sider De fleste søkeord forskning tutorials fokus på informasjon søkeord. Dette er nøkkelord som folk skriver inn i søkemotorer for å oppdage nyttig hvordan innhold. Mens disse søkeordene har plass til en e-handelsvirksomhet, vil de fleste søkeordene dine bli skreddersydd rundt produktsidene. Det betyr at du må takle søkeordforskning med produktfokuserte søkeord i tankene. Heres nøyaktig hvordan du gjør det: Amazon Forslag Ja, Amazon er trolig din konkurrent. Men det er også den største e-handel siden online, noe som gjør det til et absolutt gullminne av produktfokuserte søkeord. Heres hvordan du taper inn i Amazon for søkeordforskning: Først, gå over til Amazon og skriv inn et søkeord som beskriver en av produktene dine. Søkeordene Amazon antyder pleier å være svært målrettet (også kjent som lange hale søkeord). Ikke bare gjør lange hale søkeord som disse konvertere bedre enn 2-3 ord søkeord, men de pleier å være mindre konkurransedyktige også. Skyll og gjenta for de viktigste produktene på nettstedet ditt. Amazon vil noen ganger foreslå kategorier over søkeordforslagene. Disse gjør gode søkeord til bruk for kategorisider. Søkeord Verktøy Dominator Søkeord Verktøy Dominator er et greit verktøy som skraper Amazons søkeforslag. For å bruke det, skriv bare inn et frøsøkeord i verktøyet: Og det vil spytte ut dusinvis av søkeordforslag. Ikke bare gjør verktøyet denne prosessen betydelig raskere enn å gjøre det manuelt, men i min erfaring gir det deg betydelig mer søkeordideer enn å gjøre dette på den gammeldags måten. For eksempel, da jeg brukte søkeordet økologisk hundemat, foreslo Amazon å gi meg 8 søkeordideer. Verktøyet spytter ut 49. For å holde orden på organisasjonen, kan du lagre søkeordene som gir mening for deg til en liste. Før vi forlater Amazon, er det på tide å bruke en ekstra funksjon på nettstedet som er en gullgruve for kategorisider. Amazon (og konkurrent) Kategorier Som noen som konsultert for dusinvis av e-handelsbedrifter, finner jeg at mange e-handelseiere optimaliserer deres kategorisider rundt tilfeldige søkeord. Sikkert, de vil ta en tanke på hva deres kunder kan bruke til å finne produkter som hører under den kategorien. Men søkeordene de bruker pleier å være, kan bare si 8230 mindre enn ideelle. Dette er en stor feil. Selv om kategorisider kanskje ikke konverterer, så vel som produktsider, genererer de fortsatt salg. Så det er fornuftig å investere litt tid på å finne kjempebra søkeord for kategorisider. Og den beste måten å gjøre det på Se på kategoriene dine konkurrenter allerede bruker Hvis du konkurrerer mot Amazon, svinger du over butikken ved avdelingsknappen øverst på hjemmesiden. Dette vil liste ut Amazons hovedkategorier. Disse er alle sannsynligvis for bred for nettstedet ditt. Så svev ved siden av noen som gir mening, så du kan se de avdelingene underkategorier: Nå snakket. Du kan også slå opp Amazons Full Store Directory. Dette vil vise deg alle Amazon-avdelinger (og underkategorier) på en enkelt side. Nå er tiden grave dypt gjennom listen og finne kategorifokuserte søkeord som passer til hva nettstedet ditt selger. For eksempel, si at nettstedet ditt selger sunn hundemat. Du klikker på Pet forsyninger: Klikk deretter på hunder. Velg deretter mat fra listen: Og Amazon vil vise deg de søkeordene de bruker for å beskrive deres hundematrelaterte kategorier i sidefeltet: Dette er alle søkeordene du bør vurdere for å bruke på hundesiden din for e-handel. Hvis kategorien din er unik på en eller annen måte, må du sørge for å inkludere den unike funksjonen i søkeordet på kategorisiden din. For eksempel kan du forvandle Amazon-kategorien til nøkkel med tørr hundemat til sunn, tørr hundemat eller økologisk tørr hundemat. Disse søkeordene er mindre konkurransedyktige og mer målrettet mot hva målkunden søker etter i Google. Amazon er en stor ressurs for å finne søkeord for kategorisider. Men det er langt fra det eneste stedet du finner søkeord for kategorisider som kundene dine søker etter hver dag. Derfor anbefaler jeg også å ta en titt på søkeordene som konkurrentene dine bruker til å beskrive sine kategorier. Så hvis din e-handelsside selger avanserte hodetelefoner, vil du hodet til hodetelefon. Og akkurat som du gjorde med Amazon, se på vilkårene de bruker til å beskrive deres kategorisider: Og legg dem til i listen din. Wikipedia er en av mine favorittsteder for all tid for å finne søkeord for produkt - og kategorisider. På samme måte som med kategorisider på e-handelskompetansesider, organiserer Wikipedia emner etter søkeord og kategorier. Med andre ord: de har gjort mye av det harde arbeidet med å organisere ting for deg. Vi ser på et eksempel for å se hvordan du kan tappe inn Wikipedia for e-handel søkeord forskning. Først skriver du inn et søkeord som beskriver et produkt eller en kategori som nettstedet ditt selger: Skann deretter Wikipedia-oppføringen for ord og setninger som gir mening for produktene du har på nettstedet ditt: I tillegg til å skanne artikkelen, ta en titt på innholdsboksen . Disse kan noen ganger inneholde gode søkeord for kategorisider. Når du har utmattet Wikipedias søkeordforslag, er det på tide å flytte inn på et av mine favoritt søkeordforskningsverktøy: SEMRush. Hvis du implementerte strategiene jeg skisserte så langt, bør du ha en anstendig liste over søkeordideer. Men hvis du har budsjettet, anbefaler jeg på det sterkeste å prøve SEMRush, da det ofte kan avdekke søkeord som du er hardt presset på for å finne noen annen måte. Det er fordi SEMRush ikke genererer søkeordideer. I stedet viser det deg søkeord som konkurransen din allerede står for. Lar oss se på hvordan e-handelseiere kan bruke dette verktøyet for å finne e-handel-fokuserte søkeord. Først legger du inn en konkurrent i SEMRushs søkefelt: Velg deretter organisk forskning fra sidefeltet: Dette vil vise deg alle søkeordene som din konkurrent rangerer for: Kan du si gullgruve Hvis du vil presse hvert søkeord ut av SEMRush, trykker du på konkurrentene knappen i sidefeltet: SEMRush vil vise deg nettsteder som ligner den du nettopp har skrevet inn. Gjenta denne prosessen med konkurrentene du nettopp har funnet. Dette bør gi deg nok søkeord til å vare deg til 2025. Google Nøkkelordplanlegger Sist men ikke minst har vi den gode ol Google Nøkkelordplanleggeren. Selv om GKP er viktig for søkeordforskning, er det ikke veldig bra å generere unike søkeordideer. Hvis du for eksempel skriver inn et potensielt kategoriesøkeord som økologisk hundemat i GKP, spretter det ut supernære variasjoner av dette begrepet: Når det er sagt, hvis du gjør noe å grave, kan du finne noen edelstener som arent straight-up variasjoner av søkeordet du legger inn i det. Før du klikker på fanen Søkeordside, kan du se på søkeordene som er oppført under ideer for annonsegrupper. Denne kategorien kan inneholde unike søkeord som kanskje ikke vises på fanen Søkeordside. Fordi Google Keyword Planner ikke genererer mange unike søkeord, anbefaler jeg at du bruker GKP hovedsakelig for å sjekke søkevolum og kommersiell hensikt. Som fører oss til vårt neste trinn8230 Hvordan velge søkeord for E-handel Produkt - og kategorisider Nå som du har en liste over potensielle søkeord i hånd, lurer du sikkert på: Hvordan vet jeg hvilke søkeord å velge Svaret Bruk denne 4-talls sjekklisten å identifisere de beste søkeordene for din e-handel SEO-kampanje. 1: Søkevolum Dette er (langt) den viktigste metriske når du vurderer et søkeord. Hvis ingen søker etter det søkeordet, spiller det ingen rolle hvor godt det konverterer eller hvor konkurransedyktig Googles første side skjer. Når det er sagt, det er ingen måte for meg å gi deg spesifikke søkevolumanbefalinger. I enkelte næringer er 100 søk per måned mye. I andre er 10.000 månedlige søk ingenting. Når du bruker tid på å se på søkevolumet for søkeordene på listen, vil du begynne å få en forståelse av hva som utgjør et høyt volum og lavt volumnes søkeord i din bransje. For å finne søkevolumet for et gitt søkeord, bare klikk det inn i GKP. Du finner antall søk i Gj. sn. månedlig søkekolonne. Noen søkeord har store sesongvariasjoner. Selvfølgelig, du kommer til å få flere søk etter stygge juletre i desember enn i juni. Men det er andre ikke-sesongmessige som har topper og daler hele året. For eksempel får søkeordene økologiske hundemerker 2,5 ganger flere søk i oktober enn november. Hvorfor hvem vet det Men det er en viktig ting å merke seg når du velger søkeord for ditt e-handelsområde, da disse svingningene kan påvirke bunnlinjen din direkte. For å raskt se hvordan søkevolumet endres gjennom hele året, hover du over det lille diagramikonet ved siden av et hvilket som helst søkeord som er oppført i GKP. Og det viser deg et diagram med månedlig søkemengdeinformasjon. 2: Søkeord-produktpasning Dette er en stor. La oss si at du finner et søkeord som får mange søk. Det må være en vinner rett, det er fordi søkeordet kanskje ikke passer godt med det nettstedet ditt selger. Hvis søkeordet du velger er enda en liten strekk sammenlignet med det du har til salgs på ditt e-handelsområde, har du det vanskelig å konvertere noen. Så før du går videre til de neste to stadiene i denne prosessen, kontroller du at søkeordet du vurderer passer som en hanske med det du selger. For eksempel kan vi si at din e-handelsside selger japanske grønne teposer. Og du kommer over et søkeord som matcha grønn tepulver. Selv om du ikke selger grønn tepulver (kun teposer), kan du kanskje lage en kategoriside rundt dette og deretter konvertere de som søkeren til det nettstedet ditt faktisk selger. Dette er helt mulig. Men det er vanskelig å trekke av. Det er derfor jeg anbefaler ikke å strekke seg inn i andre produktkategorier før du har brukt de søkeordene dine målkunder søker etter. Selv om søkeordet kan få færre søk, anbefaler jeg at du velger et søkeord som er mye mer målrettet mot virksomheten din, for eksempel grønn te på nettet. Nå som du har en liste søkeord som får en anstendig mengde søk 8212 og passer godt med dine e-handels nettsteder produkter 8212 er det tid for å se om disse søkerne sannsynligvis vil piske ut sitt kredittkort og kjøpe det du selger. 3: Commercial Intent Ranking 1 for et søkeord med høy volum Awesome. Rangering 1 for et søkeord med høy volum som bare dekksparkere søker etter Mindre kjempebra. Så før du bestemmer deg for et søkeord, ta et sekund for å se om folk som bruker det søkeordet, er ballere som buy8230or brøt peeps som surfer. Heldigvis er dette veldig enkelt å gjøre ved hjelp av Google Nøkkelordplanleggeren. Først, sjekk ut søkeordene Konkurransevurdering. Konkurransen gjenspeiler hvor mange folk bud på det søkeordet i Google AdWords. Generelt, hvis mange mennesker byder på et søkeord, er det penger å bli gjort. Det er derfor, når det gjelder SEO for e-handel, jeg anbefaler å stikke med medium og høy konkurranse søkeord. Som du kan se, er konkurransemålet en nyttig måte å se om folk som søker etter det søkeordet, vil konvertere. Men den viktigste metriske av alt er: Forslag til bud. Foreslått bud er en indikator på hva folk har en tendens til å bruke på ett enkelt klikk i Google AdWords. Når størrelsen på kommersiell hensikt er, jo høyere er det foreslåtte budet, desto bedre. Åpenbart er søkeord med dyre foreslåtte bud også mer konkurransedyktige å rangere for i Google-søk. Men godt dekke det i neste avsnitt. For nå, sjekk ut det foreslåtte budet for søkeordene på listen din. Og merk deg hvordan visse ord og uttrykk som tyder på at jeg er klar til å kjøpe, påvirker det anslåtte budet. Som du kan se over, har søkeordet Japansk grønn te et foreslått bud på 1,19. Det er fordi mange som søker etter det søkeordet nok ikke er klar til å kjøpe. De kan se opp definisjonen. Eller de kan være nysgjerrige på grønn te helsemessige fordeler. På den annen side, et lignende søkeord som å kjøpe grønn te på nettet, har et foreslått bud som er 3x høyere. På forsiden blir dette søkeordet betydelig færre søk. Derfor er det viktig å ta med alle fire faktorene når du vurderer søkeord for e-handel SEO. 4: Konkurranse Endelig er det på tide å se hvor vanskelig det er å knekke Googles første side. SEMRushs Nøkkelord Vanskelighetsgrad Denne metriske gir deg en ide om hvor konkurransedyktig et bestemt søkeord skal rangere for. Du kan finne et søkeordproblem i SEMRush ved å skrive inn et søkeord i søkefeltet 8230klikk på Søkeordsvanskeligheter i sidepanelet Og deretter se på Problemsøylen. Jo høyere tallet, desto mer konkurransedyktig er søkeordet å rangere i organisk søk. Søkeordmålretting og sideoptimalisering Heres hvor du evaluerer Googles første side for å se om sidene i topp 10 er optimalisert rundt det aktuelle søkeordet. Hvis sidene kun er semi-relatert til det aktuelle søkeordet, kan du noen ganger overvinne dem med en svært målrettet side (jeg viser deg nøyaktig hvordan du optimaliserer siden din snart). Hvis du søker etter bambus skjærebrett med håndtak, vil du legge merke til at det meste av den første siden ikke er optimalisert rundt dette bestemte søket: De fleste som søker i Google, lurer sikkert på: Hvor skal man klare på. Så hvis du optimaliserer en av dine ecommerce kategori sider rundt søkeordet bambus skjærebrett med håndtak, vil du ha et godt skudd av leapfrogging konkurransen. Eksakt søkeordmålretting er ikke så viktig som den en gang var (takket være Google Hummingbird). Men hvis du optimaliserer siden din rundt et bestemt søkeord, gir det deg fortsatt en kant over sider som ikke er optimalisert. Nå som du har en liste over søkeord som søkte etter, har liten konkurranse, og sannsynligvis vil bli til kjøpere, det er på tide å sette opp og optimalisere din e-handelssiderarkitektur. Site Architecture Site Architecture 8212 eller hvordan sidene på nettstedet ditt er organisert og arrangert 8212 er en viktig SEO-vurdering for ethvert nettsted. Men det er dobbelt viktig for e-handelsnettsteder. Det er fordi din gjennomsnittlige e-handel siden har en tendens til å ha betydelig flere sider enn din gjennomsnittlige blogg eller lokale pizza butikk nettsted. BestBuy har for eksempel over 6 millioner sider: Med de mange sidene er det kritisk at nettstedet ditt gjør det enkelt for brukere og søkemotorer å finne de viktigste sidene på nettstedet ditt. Følg de to gyldne reglene for e-handelssidearkitektur: Gylden regel 1: Hold ting enkelt og skalerbar Gylden regel 2: Hold hver side 3 (eller færre) klikk fra hjemmesiden din. Jeg har mer informasjon om disse to reglene om et øyeblikk. Men først, se på et eksempel på hvordan feil sitearkitektur kan skade SEO-innsatsen din8230 Eksempel på hvordan du IKKE skal sette opp e-handelsnettstedarkitektur Heres et eksempel på en nettstedarkitektur som bryter de to gyldne reglene: hva er galt med dette bildet først , det er ikke enkelt. Det er vanskelig å forstå logikken om hva som skjer der. For det andre, det er ikke skalerbart. Hver gang du vil legge til en ny kategori, må du opprette et nytt lag og omorganisere eksisterende kategorier og underkategorier. Men viktigst for SEO, alt for dypt. For de fleste e-handelsnettsteder vil flertallet av nettstedslinkmyndigheten (PageRank) ligge på hjemmesiden. Og når du har en dyp nettstedarkitektur, blir denne myndigheten fortynnet når den når produkt - og kategorisider. I dette eksemplet tar det seks klikk for å nå den første produktsiden. Som nevnt tidligere vil du at alle produktene skal være tre klikk eller mindre fra hjemmesiden din. Hvis nettstedet ditt allerede har et mindre enn ideelt oppsett, må du ikke begynne å flytte sider og rundt før du har konsultert en SEO-proff. De kan hjelpe deg med å sikre at gamle sider omdirigerer til nye sider. Når du har gjort det riktig, kan du implementere store endringer i din e-handelssiderarkitektur uten å miste betydelige mengder søkemotor trafikk. Eksempel på en SEO og brukervennlig e-handelssidearkitektur Nå som du har sett et eksempel på hvordan du ikke gjør ting, er det på tide å se på et eksempel på en godt optimalisert e-handelssitearkitektur. Som du kan se, er autoritet konsentrert på disse nettstedene produkt - og kategorisider (som pleier å være de viktigste sidene for de fleste e-handelsnettsteder). Denne konsentrerte autoriteten hjelper disse sidene til å rangere i Google. Det øker også indekseringen. Og heres et eksempel på hvordan dette kan se etter et e-handel nettsted som selger sko: Ikke bare er dette flott for SEO, men brukerne vil også elske det. En enkel, flat arkitektur gjør det enkelt for nettlesere å finne produktene de ønsker. La oss se på et ekte eksempel på et e-handelsnettsted med denne optimaliserte arkitekturen: PetSmart. Se i eksemplet ovenfor, ikke noe produkt er mer enn tre klikk unna hjemmesiden. For eksempel, la oss si at du vil få en ny hundematskål for Fluffy. Du går til hjemmesiden og klikker på Hund. Deretter boller og matere. Og du har en liste over produkter i denne underkategorien: På samme måte har du funnet det du vil ha (og Google kan enkelt finne og indeksere alle PetSmart8217s produktsider). On-Page SEO Nå som du har din arkitektur på nettstedet, er det satt opp, det er på tide å optimalisere kategori - og produktsidene dine. For de fleste e-handelssider deler disse to sidene generasjoner av løver av trafikk og salg. Dette gir mening hvis du tenker på det: noen som søker etter rød Nike løpesko størrelse 10, er mye nærmere å kjøpe enn noen som søker etter å kjøpe sko online. Uten ytterligere ado, kan vi se et eksempel på en perfekt optimalisert e-handelsside. TITLE TAG: Legg til modifikatorer som Kjøp, billig og tilbud for å få mer lang hale trafikk Du vil åpenbart bruke primær søkeord i sidens tittelkode. Men ikke stoppe der. Å legge til modifikatorer i titteltaggen din, kan hjelpe deg med å dukke opp for flere lange hilsøk. For eksempel, si at målordet for kategorisiden din er: Stoppreduserende hodetelefoner. I stedet for å lage titteltaggen enkle støyreduserende hodetelefoner på hodetelefoner, kan du legge til et ord eller to som folk sannsynligvis vil bruke når du søker etter støyreduserende hodetelefoner. Her er noen vanlige termer folk bruker når de søker etter produkter i Google: Så tittelen din tag kan være: TITLE TAG: Bruk Click Magnet Ord som X Off og Laveste pris for å øke klikkfrekvensen Google bruker sannsynligvis organisk klikkfrekvens som et rangeringssignal. Og selv om de ikke gjorde det, ville det fortsatt være fornuftig å optimalisere titteltaggen din for å maksimere CTR. Det er fordi: Høyere CTRmore klikk mer salg. Heldigvis finnes det en håndfull ord og uttrykk som magnetisk flytter en søkersmarkør til nettstedet ditt. Jeg kaller dem Klikk magnetord. Her er noen av de beste klikkmagnetordene for e-handelsprodukt og kategorisider: X off (25 Off) Garanti Laveste pris Gratis frakt Overnatting i kveld Frakt Heres et eksempel på disse ordene i handling: Og når du inkluderer disse i titteletikettene dine (og beskrivelse tagger), vil du finne deg selv med flere klikk (som kan bety flere kunder). BESKRIVELSE TAG: Inkluder setninger som godt utvalg, GRATIS frakt og alle våre gjenstander er på salg for å maksimere sidene dine CTR. Din nettstedbeskrivelse tag pleide å være en viktig del av på-side SEO. Selv om det ikke er tilfelle lenger, er beskrivelsestaggen din fortsatt viktig for å maksimere CTR (som har en direkte effekt på rangeringer). Titteletiketten Klikk på Magnetord som jeg har oppført ovenfor, og jobber også for beskrivelseskoder. Den eneste forskjellen er at med en beskrivelse tag har du mer plass til å inkludere lengre setninger. Her er noen få eksempler på setninger du kan inkludere for å få flere klikk: Få de beste prisene på i dag. Lagre X på. Alle våre er på salg akkurat nå. Få GRATIS frakt på alle i dag. Klikk her for å se alle våre eksklusive tilbud på. Stort utvalg av til garantert laveste pris. Her er et eksempel på hvordan en beskrivelseskode optimalisert for klikk kan se ut: PRODUKT OG KATEGORI SIDE INNHOLD: Inkluder 1000 ord med innhold og bruk søkeordet 3-5 ganger. Optimalisering av produkt - og kategorisider er en av de mest utfordrende delene av e-handelsmarkedsføring. Ja, du vil ha innhold av høy kvalitet. Men i motsetning til et blogginnlegg, må du også holde konverteringer i tankene. Her er de tre viktigste SEO-taktikkene på siden som jeg anbefaler for e-handels sider: 1. Skriv 1000 Word Beskrivelser (Og ja, disse funnene gjelder for e-handelsnettsteder). Faktum er dette: Google vil forstå hva siden din handler om. Og jo mer innhold du gir, desto bedre kan Google gjøre jobben sin. I tillegg, når du publiserer langt innhold, kan kundene bedre forstå hva de skal kjøpe. Det kan være umulig for deg å skrive 1000 ord for hver side på nettstedet ditt. Hvis det er tilfelle, anbefaler jeg at du skriver lange, grundige beskrivelser for dine 50-100 toppsporingsprodukter og kategorisider. For eksempel har denne Amazon-produktsiden for en Kitchenart-mikser 2,109 ord 8230, og det er ikke engang å telle anmeldelser nederst på siden (som legger til 500 ord). 2. Stryk søkeordene dine (3-5 ganger) Når du har skrevet din dybdebeskrivelse, er det på tide å forsikre deg om at du har tatt med ditt søkeord 3-5 ganger. Dette har ingenting å gjøre med søkeord tetthet eller søkeord fylling. Det er bare å sørge for at søkeordet ditt blir nevnt på siden din, slik at Google kan forstå hva siden din handler om. Hvis for eksempel søkeordet ditt var 6 quart crockpot, vil du sørge for at du har det nøyaktige uttrykket i produktbeskrivelsen din minst tre ganger: Google legger litt mer vekt på søkeord som vises øverst på en nettside. Sørg derfor for at et av søkeordplassene dine er øverst på siden din (for eksempel i de første 100 ordene i produktet eller kategoribeskrivelsen). 3. LSI-nøkkelord Latent Semantic Indexing (LSI) søkeord er ord og uttrykk som er nært knyttet til ditt hovedord. For eksempel, la oss si at du var å optimalisere en kategori for e-handelskategorien rundt søkeordene tregkokere. Vilkår som er nært relatert til det aktuelle søkeordet inkluderer: Crock-Pot 6 Quart, 4 Quart etc. Timers Trykkkokeren Manuelle oppskrifter Stew Soup Programmerbar Rustfritt stål Se hvordan det fungerer Heres hvordan du finner (og bruker) LSI søkeord spesielt for e-handel SEO. TRINN 1: Amazon Eyeball Test Først, gå over til Amazon og søk etter målordet ditt. Ta en titt på vilkår som vises flere ganger på kategorisiden 8230or produktside for det aktuelle søkeordet. Hvis du har en konkurrent som utvider deg for søkeordet ditt, bruker du samme prosess på deres nettsted. TRINN 2: Googles søkeordplanlegger Neste, skriv inn søkeordet ditt i Google Nøkkelordplanleggeren. Ta en titt på søkeordene som Google foreslår for annonsegrupper 8230 og for søkeord. TRINN 3: Stryk disse i innholdet ditt Stryk endelig LSI-søkeordene som gir mening i produkt - eller kategoribeskrivelsen. URLS: Bruk korte, søkeordrike webadresser Vår analyse av 1 million Google-søkeresultater fant en klar sammenheng mellom URL-lengde og rangeringer. Nærmere bestemt fant vi at korte nettadresser har en tendens til å rangere høyere på Googles første side enn lange nettadresser. Fordi du kjører et e-handelsområde, vil nettadressene dine være litt lengre enn andre nettsteder på grunn av at du sannsynligvis vil inkludere kategori og underkategorier i nettadressen din. For eksempel: examplecategorysubcategoryproduct. html Men det betyr ikke at du vil at nettadressene dine skal strekke seg til 50 tegn. Det er fordi lange nettadresser forvirrer Google og fortynner virkningen av søkeordene i nettadressen din. Heres et eksempel på en unødvendig lang e-handel produktside URL: (Ikke bare er denne nettadressen en kilometer lang, men den inneholder SEO (og bruker) uvennlige vilkår som, productID.300190600). Når du snakker om bruk av SEO-vennlige vilkår i nettadressen din, vil du også gjøre nettadressene dine søkeordrike. For kategori sider, inkludere en 1-2 ord beskrivelse av den kategorien: Følg den samme prosessen for underkategorier. Bare denne gangen kommer underkategorien etter kategorien i nettadressen: Deretter for produktsider inkluderer du bare målrettingsordet ditt for det produktet, adskilt av bindestreker (-). Noen e-handelsnettsteder fjerner kategorier og underkategorier fra deres nettadresse. For eksempel, i stedet for examplekitchenappliancesslowcookers6-quart-crockpot, ville nettadressen din bare være: example6-quart-crockpot. Dette gjør at nettadressene dine blir kortere og mer søkeord tette. Jeg anbefaler ikke nødvendigvis dette, men hvis det er slik du har ting satt opp, vil det absolutt ikke skade produktsidens rangeringer. Interne lenker: Liberally Link to High Priority Pages En av de fine tingene om e-handel SEO er at intern kobling er gjort nesten automatisk. Det er fordi sidens navigasjon skaper mange naturlige interne linker: Når det er sagt, er strategisk intern kobling en e-handel, SEO-best practice. Så du bør bruke litt tid på det. Spesifikt, du vil internt lenke fra autoritative sider til høy prioriterte produkt - og kategorisider. For eksempel, la oss si at du har et blogginnlegg som genererer mange tilbakekoblinger. Og du har også en produktside som rangerer 5 i Google for et høyt konverteringsbegrep (som moleskinbøker). Youd vil legge til en søkeord-rik ankertekstlenk fra det innlegget til produktsiden din. Skyll og gjenta for alle dine topp prioriterte sider. Implementér produktoversiktskjema for å få riktige utklipp vist i Google Hvis du vil ha en enkel måte å skille seg ut på Googles første side, kan du ikke lete enn å legge til riktige utdrag til søkeresultatet ditt. Og for e-handel nettsteder, har du muligheten til å tappe inn i en av de mest iøynefallende rike utdragene der ute: anmeldelser. Heres et eksempel: Hvordan får du disse flotte utdragene ved å implementere Schema-markup på dine e-handels produkt sider. Schema markup er ganske enkelt en spesiell kode som du legger til bestemte sider på nettstedet ditt. Denne koden gir søkemotorer (som Google og Bing) en dypere forståelse av sidens innhold. Her er typene oppslag spesifikt for vurderinger. Selv om det ikke er noen garanti for at Google vil vise riktige utdrag bare fordi du ber dem, legger du til riktig Schema-markup øker oddsen din. Du kan manuelt konfigurere Schema markup, men det er ikke lett. Derfor anbefaler jeg at du bruker Google8217s utmerkede Strukturert Data Markup Helper. Heres nøyaktig hvordan du bruker dette nyttige verktøyet slik at du raskt kan implementere gjennomgang av skjemaoppslag. Først går du over til verktøyet og velger produkter fra listen over alternativer. Deretter finner du en produktside på nettstedet ditt som har anmeldelser og vurderinger på den. Dette kan være en enkelt korrekturleser, eller som det er tilfelle med de fleste e-handelsnettsteder, brukeranmeldelser. Lim inn nettadressen til den produktsiden i URL-feltet, og klikk Start Tagging. Marker deretter delen av siden du vil merke. I dette tilfellet skulle det fokusere på produktanmeldelser og vurderinger. Hvis produktet ble vurdert av en enkelt person, velger du Review. Fremhev deretter navnet på personen som har gjennomgått produktet, datoen for anmeldelsen etc. Hvis kundene dine har vurdert produktet, merker du nummeret eller stjerneklassifiseringen og velger Aggregate Rating. Pass på å gi så mye informasjon som mulig. For eksempel, ikke glem å markere antall anmeldelser og velg tellemerke. Når du er ferdig, velg Opprett HTML. Du kan enten kopiere og lime inn denne nye HTML-en på siden din, eller bare legge til den nye Schema-oppgraderingen til din eksisterende HTML. Bruk Google Search Console til å dobbeltsjekke at skjemaet ditt er implementert direkte. Gå over til søkeutseende. Velg deretter Strukturerte data. Deretter vil du se Schema-merket Google har funnet på nettstedet ditt8230 og hvis du har noen feil. Teknisk SEO Teknisk SEO er en av de tingene som er viktig for ALLE nettsteder8230, men dobbelt så for e-handel nettsteder. Det er fordi e-handel nettsteder har en tendens til å ha mange sider å administrere. Selv et lite e-handelsnettsted kan ha 5000 sider. Og alle disse sidene øker oddsen for tekniske SEO-problemer. Ikke bare det, men de fleste e-handel produkt sider har ikke mye backlinks peker på dem. Det betyr at teknisk SEO ofte er tiebreaker på Googles første side. For eksempel, hvis du og din konkurrent er nakke og nakke, kan et teknisk SEO-problem være forskjellen mellom det femte stedet og en ettertraktet 1 rangering. Det er derfor vanlig teknisk SEO site revisjoner anses som en e-handel SEO beste praksis. Slik kjører du en teknisk SEO-revisjon på et e-handelsnettsted I dette eksemplet skulle du bruke Raven Tools. Etter min mening har den det mest grundige og lettforståelige nettstedrevisjonssystemet der ute. I tillegg til Raven Tools, er det andre SEO-verktøy du kan bruke for revisjon av e-handel: For å bruke Raven for din e-handel SEO-nettstedrevisjon, velg Site Auditor fra venstre sidefelt: Da vil Raven analysere nettstedet ditt for potensielle feil. Skann deretter rapporten for problemer som kaster opp. Liker problemer med tittel andor beskrivelseskoder: Dupliser og tynt innhold: Og ødelagte lenker: Nå som du har sett hvordan du identifiserer vanlige SEO-feil på e-handelsnettsteder, er det tid for meg å vise deg hvordan du kan løse dem. HVORDAN FINNES FUNKSJONELLE TEKNISKE SØKNINGER PÅ ECOMMERCE SITES Problem: For mange sider som har tusenvis av sider på nettstedet ditt, kan være et teknisk SEO mareritt. Det gjør skrive unikt innhold for hver side en monumental oppgave. Også, jo flere sider du har, desto mer sannsynlig vil du slite med duplikat innholdsspørsmål. Hvorfor det skjer Noen e-handelsnettsteder har rett og slett mange produkter til salgs. Fordi hver av disse produktene krever en egen side, akkumulerer området mange sider. Også, noen ganger hver liten variasjon i det samme produktet (for eksempel 15 forskjellige skostørrelser) har sin egen unike nettadresse, som kan oppblåse e-handelsnettstedene dine totalt antall sider. Slik løser du det Først identifiserer du sider som kan slettes eller noindexed uten påvirker bunnlinjen din. I min erfaring kommer 80 av et salg av e-handelsnettsteder fra 20 av produktene (det gamle 8020-prinsippet på jobb). Og 60 av deres produkter har ikke generert noe salg i løpet av det siste året. Snarere enn å jobbe for å forbedre disse sidene, er du ofte bedre å bare slette dem, noindexing dem, eller kombinere dem sammen til en superside. Du kan bruke din e-handel CMS (som Shopify) for å se hvilke produkter som ikke har generert noen inntekter for deg. Hvis de ikke har det, legg dem inn i en kanskje slette liste. Hvis en side ikke bringer besøkende til nettstedet ditt eller legger penger i lommen, bør du spørre deg selv: hva er meningen med denne siden. All its doing is making your technical SEO efforts more difficult. In some cases these deadweight pages will make up 5-10 of your site. For others, it can be as many as 50. Once youve removed excess pages that might be causing problems, its time to fix and improve the pages that are left. Problem: Duplicate Content Duplicate content is one of the most common ecommerce SEO issues on the planet. And its one that can sink your site in Googles search results (thanks to Google Panda ). Fortunately, with a commitment to unique content on every page of your ecommerce site (and using advanced SEO techniques like canonical tags), you can make duplicate content issues a thing of the past. Why It Happens There are a lot of reasons that duplicate content crop up on ecommerce sites. Here are the three most common reasons. First, the site creates unique URLs for every version of the product or category. For example, if you have a category menu like this 8230it may create a unique URL for every selection the person makes. If those URLs gets indexed by Google, its going to create A LOT of duplicate content. This can also happen if slight variations of the same product (for example, a unique URL for every shoe size or color) create unique product page URLs. Second, we have boilerplate content. This is where you have a snippet of text that appears on multiple pages. Heres an example: Of course, its perfectly fine to have a short line or two on every page (for example, At Brians Organic Supplements, we use the best ingredients at the best price.). But if your boilerplate content gets to be 100 words 8212 and appears on multiple pages 8212 it can be seen as duplicate content in the eyes of Google. Finally, we have copied descriptions. This happens anytime you have the same (or very similar) content on multiple product or category pages. For example, heres an example of duplicate content on two different ecommerce product pages8230 As you can see, the content on these two pages are almost identical. Not good. How to Fix it Your first option is to noindex pages that don8217t bring in search engine traffic but are causing duplicate content issues. For example, if your category filters generate unique URLs, you can noindex those URLs. Problem solved. This is a dead-simple way to nip a lot of duplicate content issues in the bud. Once youve noindexed all of the URLs that make sense for your site, its time to tap into the canonical tag (relcanonical). A canonical tag simply tells search engines that certain pages are exact copies or slight variations of the same page. When a search engine sees a canonical tag on a page, they know that they shouldnt treat it as a unique page. (Not only does canonicalization solve duplicate content issues, but it helps makes your backlinks more valuable. Thats because the links that point to several different URLs reroute to a single URL, making those links more powerful). Implementing canonical tags can be tricky. Thats why I recommend that you hire an SEO pro with technical SEO expertise to help. But if you prefer to set up canonicals yourself, this guide by Google will help. Finally, its time to write 100 unique content for all of the pages that havent been noindexed or set up with canonical URLs. Yes, this is hard work (especially for an ecommerce site with thousands of pages). But its an absolute must if you want to compete against the ecommerce giants (like Amazon) that tend to dominate Googles first page. To make the process easier, I recommend creating templates for product and category page descriptions (Ill have an example template for you in the next section). Problem: Thin Content Thin content is another common technical SEO issue that crops up on ecommerce sites. Even after youve solved your duplicate content issues, you may have pages on your site that have very thin content. And make no mistake: thin content can derail entire ecommerce SEO campaigns. In fact, Ebay lost upwards of 33 of its organic traffic due to a thin content-related Panda penalty. But lets not focus on the negative. Our data from analyzing 1 million Google search results found that longer content tended to rank above thin content . So I recommend that you see publishing in-depth, unique content as a competitive advantage. Why It Happens One of the main reasons that ecommerce sites suffer from thin content is that its challenging to write lots of unique content about similar products. After all, once youve written a description about one running shoe what can you write about 25 others While this is a legit concern, it shouldnt stop you from writing at least 500 words (and preferably 1000 words) for all of your important category and product pages. How To Fix It First, you want to identify pages on your site that have thin content. Everyone has a different definition of thin content. In my mind, thin content refers to short snippets of content that doesnt bring any unique value to the table. You can go through each page on your site one-by-one or use a tool like Raven Tools to find pages that are a bit on the thin side (Raven considers pages with fewer than 250 words as having a low word count): Once youve identified thin content pages its time to bulk them up with high-quality, unique content. Templates make this process go significantly faster. Heres an example template for a product page description: The more truly unique your content is, the better. That means actually using the products you sell. Write your impressions. Take your own product images. This will make your product descriptions stand out to users and search engines. Problem: Site Speed Site speed is one of the few signals that Google has publicly stated they use as part of their algorithm. But site speed isnt just important for ecommerce SEO: it also directly impacts your bottom line. Research by Radware found that slow load times can increase shopping cart abandonment by 29.8 . Why It Happens Here are the three most common reasons that ecommerce site pages load slowly: Bloated Ecommerce Platforms: Certain ecommerce platforms are inherently slow due to bloated code. And unlike a blogging CMS likeWordPress. you cant just install a plugin and watch your speed improve. (By the way, you can check out this study to see how the loading speed of different ecommerce platforms compare). Large Image File Sizes: High-res product images are awesome for your customers, but can make your page load like molasses. Slow Hosting and Servers: When it comes to web hosting, you get what you pay for. A slow hosting plan can put the brakes on your sites max speed. Fortunately, all three of these site speed issues can be solved somewhat easily. How to Fix It Upgrade Your Hosting: I cant recommend specific hosting providers because your decision depends on your preferences and needs (for example, the level of support, pricing, security, etc.). But what I can say is that you should spend at least 50month on your host. If you spend less, your loading speed is likely to suffer. Invest In a CDN: A CDN is one of the fastest (and cheapest) ways to significantly crank up your sites loading speed. Bonus: a CDN also makes your site more secure from attacks and hacks. Optimize Image File Size with Compression: This is a biggie for ecommerce product pages. Make sure to export images so theyre optimized for the web. Content Marketing for Ecommerce Sites Like any site, ecommerce sites can significantly boost their traffic and sales by tapping into content marketing. For example, the popular cookware ecommerce site Williams-Sonoma has an outstanding blog that features recipes, cooking tips, interviews with chefs, and more. With a regular output of top-notch content, its no wonder that their blogs homepage has a Page Authority of 66. How can you do the same thing for your ecommerce site Heres a step-by-step guide to creating awesome content for your ecommerce sites blog. STEP 1: Find Where Your Target Customers Hang Out Online Hanging out with your customers gives you incredible insight into the thoughts, dreams, fears and desires of your target audience. Because this isnt always possible in the real world, I recommend finding out where they tend to spend time online. For example, if your target audience are made up of coffee snobs, youd want to check out places like Reddits coffee community 8230and even old school forums about coffee. STEP 2: Learn What Words and Phrases They Use On The Web Now that youve found your target audience, its time to stalk them. Dont worry, this isnt as creepy as it sounds You want to keep an eye out for words and phrases that they use to describe their problems and issues: These phrases represent keywords that your audience use on Google when theyre NOT shopping for products. These make great keywords for you to create blog content around. For more on finding and choosing the right keywords, check out this guide . STEP 3: Create An Outstanding Piece of Content Around That Keyword Next, its time to create a piece of content thats the bar-none absolute best on the planet. The easiest way to do that The Skyscraper Technique. This video will walk you through the entire step-by-step process: And when youve finished step 3, start back at the top and go through the process again. When you consistency publish content using this formula, you can find yourself with a significant amount of traffic, leads, backlinks and customers. Link Building for Ecommerce Websites When you publish amazing content on your ecommerce sites blog you have the worlds link building strategies at your disposal. Yes, building links to your content can give your product and category pages a boost in Googles search results. But those links arent nearly as powerful as links that point directly to your product and category pages. But you might be wondering: Why would anyone link to a product page. Thats the same question that Backlinko reader Chris Laursen wondered. He had a ecommerce client that was struggling with link building. Then Chris decided to try The Moving Man Method. After implementing this strategy, the number of links pointing to his clients website rose dramatically: Sure, it was great that Chris built so many backlinks But the TYPES of links that he was able to develop contextual links from highly-relevant sites in the consumer electronics industry is the real story here. He got links from A DA68 consumer electronics product site: A popular Danish Mac news site: And an editorial link from an online electronics magazine: Even better, several of these links point directly to product and category pages, like this one from the trusted and authoritative (DA66) MacNews: Heres the exact step-by-step process that Chris used. STEP 1: Find Outdated, Moved or Expired Resources This is important: Unless you have something that adds value to another persons site, you might as well give up on link building right now. Because the only way youre going to convince someone to link to you is by making their site better. Thats where step 1 comes in Step 1 is finding resources that are out-of-date, expired or not working. Here are a few examples from the real world to show you what I mean A Real Life Example Because Chris was working with an ecommerce site, he zeroed in on companies that had recently gone out of business. But no matter what you sell, there are businesses in your industry that have gone underand have THOUSANDS of links pointing to their old site. In many cases, the domain name actually expires. When that happens the entire site gets replaced with parked pages, like this: Because pages on out of business websites are still technically working (theyre not 404s), broken link checkers cant find them. Although parked domains are harder to find than broken links, the advantage of using them is this: They hook you up with link building opportunities that your competition doesnt know about. For example, look no further than Blockbuster (175,000 links). You probably heard that movie rental giant Blockbuster closed its doors a few years back. Because Blockbuster Video is a household name, their site Blockbuster generated A LOT of quality backlinks over the years. If youre in the entertainment industry, Blockbuster is an absolute gold mine of link building opportunities. But how do you find these outdated resources Thats what Im going to cover next Strategy 1: Domain Aftermarket Sites When an authoritative domain expires its usually picked up by a big domain auction site like GoDaddy Auctions. NameJet or even Flippa domain search. Domain auction sites have done a lot of the hard work of finding outdated resources for you. Theyve found domains that had something going for them (either traffic, backlinks or both)and they organize them in one place to make them easy to sift through. Strategy 2: News About Business Closings, Rebrands and Mergers Google News is a treasure trove of information about companies that close, rebrand or change domain names. Just head over to Google News and use one of these search strings: Chapter 7 (Chapter 7 means the company dissolved. Chapter 11 means the company is restructuring) Business closes Has closed Out of business Rebrands as Bankruptcy Strategy 3: Find Parked Pages As I mentioned earlier, parked pages are PERFECT for The Moving Man Method. Heres how to find them: This page is parked FREE, courtesy of GoDaddy domain is for sale This brings up parked GoDaddy sites that are for sale. It may take a bit of digging but if you look at enough sites in the results youll find at least one link that you can use for The Moving Man Method. Back to Chris When Chris dug for outdated resources, he noticed a parked domain in the same niche as his client (iphone cases) 8212 edge-design. Edge Design used to sell customized iPhone casesbefore they closed for unknown reasons. And its a product that his ecommerce client sells. Chris thought to himself: If were linking to Edge Designs website, I bet other sites are too. And he was right. Which brings us to step 2 STEP 2: Grab a List of Pages Pointing to the Outdated Resource Once youve identified a popular-but-outdated resource, its time to find sites that link to it. Tools like Ahrefs and Majestic SEO make this process a breeze (Im going to use Ahrefs in this example). First, grab the URL of the dead resource. If its an individual page on a site (for example, a tool thats not working anymore or a service that a company no longer offers), enter the URL of that specific page . If the entire site is down, you can use the homepage URL: If you find a page with a lot of referring domains, head over to Archive. org and see what used to be on that page. Then recreate a similar resource on your site. Because you have a solid replacement for the outdated page, the email outreach you do in step 3 will be crazy effective. Next, export the list of external links: And you have yourself a list of pages linking to the outdated resource that you found: And this leads us to the last step. STEP 3: Send Emails, Get Links Youre almost done. Now its time to let people know about their outdated link. The best way to do that Email outreach. Heres a word-for-word script you can use (this is an actual outreach email that Chris sent out): As you can see, Chris didnt just tap the person on the shoulder and let them know about the outdated link he also gave them a replacement link. It just so happens that the replacement is a page on his site. When you send out brief outreach emails (Chriss was only 21-words) and improve other peoples sites email outreach tends to convert REALLY well: Thats all there is to it. Get a PDF Version of This Ecommerce SEO Guide This guide is 8,616 words. That8217s why I put together a full PDF version of this guide. This PDF contains all resources and strategies listed here. Click the image below and enter your email to access the guide: Good post with great tips and insights. A couple of more tools-related suggestions to empower this strategy of link building for your readers with no or little cost: 8211 There is a free tool SEOSpyGlass that allows to find up to 1000 backlinks for a website, check their Google Pagerank, Alexa and many other metrics. Free version8217s main restriction is that it does not allow export the results, so you need to sort the results and open found links manually. 8211 Scrapebox is another super great tool to do a lot of stuff including finding backlinks and dropped domains. It is paid (it is one-time payment of i think 57), but it8217s totally worth the investment if you are serious about link building and domain lurking. 8211 Also, pay attention to Xenu Sleuth that is free and allows to crawl website(s) and check their links, including outbound. If a link is a broken with 8220no such host exist8221 error, it is possible that the linked domain has expired and available. Being creative with any tools links can be build relatively easily without any content if following advice in Brian8217s post. Brian Dean says: Thanks Michael. AWESOME tool suggestions. I actually forgot about Xenu (I use it for BLB8230but not so much for this). Thanks for taking the time to leave such an awesome comment.

No comments:

Post a Comment